Problème carte graphique

gaboun

Membre enregistré
2 Août 2004
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Bonsoir à tousn je me trouve face a un problme assez chiant...

En effet, apres avoir passé pas mal de temps a jouer à WOW avec mon alu 15 branché sur un ecran externe, j'ai débranché ce dernier à chaud, sans quitter le jeu et je me suis retrouvé face à un écran " Brouillé", avec des lignes completement décalées, impliquant l'impossibilité de faire quoi que ce soit sur la machine.
J'ai tenté de redemarrer, de changer la resiolution, d 'indentifier les moniteurs, de brancher et redebrancher l ecran externe..... rien.

j'ai meme redemarrer en mode console, resetter le Firmware de la machine........ toujours rien et ces putains de lignes sur l'ecran..

Est ce un probleme de carte graphique? de configuration? de matériel?

La machine n'a pas bougé d 'un poil... toujorsu sur son iCurve.. je ne comprends pas. J'en ai besoin pour bosser demain ca serait cool si certains pouvaient me filer un ptit coup de main...


Merci d 'avance


Mathieu
 
Essaye ça :
Débranche le secteur, retire la batterie du portable, attend 1 heure.
Replace la batterie, le secteur, branche l'écran externe et redemarre.
 
Je suis victime du même problème:

Si je veux redémarer mon powerbook (G4 Ti 1Ghz) après utilisation (longue ou intensive, ou des fois même pas! ex: re install), l'écran est complétement brouillé.

Apparament c'est un gros problême, puisque le sujet sur le forum d'apple, a maintenant près de 200 réponses, avec plus ou moins de solutions.

Ici: http://discussions.info.apple.com/webx?128@19.7uOBaSJHSNa.2@.68916e14

La meilleur d'entre elles:

If you do not have any warranty any longer, and if you feel capable of opening your PowerBook you might try the following procedure (it's a procedure that does not void your warranty, as long as you carefully execute it and don't break anything; at least according to a Mac Technician):
1. Get your PowerBook Manual at hand, and open the page 72.
We are not going to remove the internal hard drive, but we will follow the steps until the bottom case is removed.
2. Follow the steps 1-8 carefully
3. If you have the powerbook in exactly the same position as shown in the manual, the display connector is on the lower left, in line with the display holder:
http://www.geocities.com/dwimberger/connector.jpg

Check it is seated correctly, probably re-seat it (by loosening it a bit and re-adjusting its position). Logically you have to be extremly careful with this plug and as it is right on the Logic Board, make sure that you really discharged any static electricity before you start to fumble around.

4. Re-assemble the bottom case by following the instructions on page 78, step #5.

If you have warranty, or if you don't feel capable of opening your PowerBook, take it to an Apple Service Center and ask them to re-adjust the plug _before_ sending it back or replacing the entire display and logic board.
It might fix the problem and it can be executed rather quickly (about 10 Minutes, probably less for a technician that opens these boxes every day).

I will watch out for issues the next days and report again if they re-appear. If this is a "fix" then it might apply at least to some of the problems described here, specifically for horizontal line video distortions during startup and computer use. These should look similar to this:
http://www.geocities.com/dwimberger/distortions.jpg

This is really weird, but I hope it is a fix. I am still angry with Apple to leave us alone with this issue, especially because the box is a high-end machine.

Je vais tenter un peu plus tard aujourd'hui, car le problême dure depuis juin dernier maintenant, donc je pense que cela fait assez longtemps! Apple devrait en prendre conscience!

FreAk*